Potenciál a rizika kartografického vzdělávání na vybraných českých univerzitách

Časopis / Konference: Geodetický a kartografický obzor
Autoři: Jan D. Bláha, Petr Trahorsch, Martin Bartůněk, Matouš Hrubý
Rok: 2025
Číslo: 4
Druh publikace: Článek v periodiku
Stránky, web: 67-76
Klíčová slova: výuka kartografie, formy výuky, kritická místa kurikula, analýza výsledků studentů
RIV:
Odkaz na plnou verzi: https://egako.eu/cs/gako-4-2025/
Abstrakt: Analýza závěrečných testů a výsledků ústního zkoušení z období 2010-2023, stejně jako prezentace forem výuky a testování ze setkání vysokoškolských vyučujících kartografie, naznačují jak rizika, tak i potenciál spojené s výukou kartografie. Kromě kritických míst v kurikulu vysokoškolské kartografie se objevují podobné problémy v kartografické přípravě studentů napříč celým spektrem studijních programů, oborů a profilů absolventa. Tuto skutečnost lze vnímat zároveň jako možnost rozvoje, neboť přes částečně odlišnou roli kartografie a další rozdíly lze identifikovat společné cíle celé potenciální platformy vyučujících kartografie. Článek seznamuje čtenáře se závěry uvedené analýzy a prezentace výuky
Project-Id-Version: jackdaniel<br />
Report-Msgid-Bugs-To: <br />
POT-Creation-Date: 2019-10-11 13:03+0200<br />
PO-Revision-Date: 2019-10-11 13:02+0100<br />
Last-Translator: Tomáš Linhart <tomas.linhart@arbes.com><br />
Language-Team: Czech <kde-i18n-doc@kde.org><br />
MIME-Version: 1.0<br />
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8<br />
Content-Transfer-Encoding: 8bit<br />
Language: cs<br />
X-Generator: Poedit 1.5.5<br />
Plural-Forms: nplurals=3; plural=(n==1) ? 0 : (n>=2 && n<=4) ? 1 : 2;<br />
Přehled publikací