Časopis / Konference: |
Geodetický a kartografický obzor |
|
Autoři: |
Jan D. Bláha, Petr Trahorsch, Martin Bartůněk, Matouš Hrubý |
Rok: |
2025 |
Číslo: |
4 |
Druh publikace: |
Článek v periodiku |
Stránky, web: |
67-76 |
Klíčová slova: |
výuka kartografie, formy výuky, kritická místa kurikula, analýza výsledků studentů |
RIV: |
|
Odkaz na plnou verzi: |
https://egako.eu/cs/gako-4-2025/ |
Abstrakt: |
Analýza závěrečných testů a výsledků ústního zkoušení z období 2010-2023, stejně jako prezentace forem výuky a testování ze setkání vysokoškolských vyučujících kartografie, naznačují jak rizika, tak i potenciál spojené s výukou kartografie. Kromě kritických míst v kurikulu vysokoškolské kartografie se objevují podobné problémy v kartografické přípravě studentů napříč celým spektrem studijních programů, oborů a profilů absolventa. Tuto skutečnost lze vnímat zároveň jako možnost rozvoje, neboť přes částečně odlišnou roli kartografie a další rozdíly lze identifikovat společné cíle celé potenciální platformy vyučujících kartografie. Článek seznamuje čtenáře se závěry uvedené analýzy a prezentace výuky |