Časopis / Konference: |
Geografické rozhledy (Praha, ISSN 1210-3004) |
|
Autoři: |
Jan D. Bláha, Petr Meyer |
Rok: |
2016 |
Číslo: |
3 |
Druh publikace: |
Článek v periodiku |
Stránky, web: |
s. 14–16 |
Klíčová slova: |
mentální mapa, Jižní oceán, evaluace výuky, regionální geografie, GIS |
RIV: |
|
Odkaz na plnou verzi: |
|
Abstrakt: |
Čas od času dochází ke změnám v uspořádání států či jiných územních celků. Je pak úkolem učitele zeměpisu tyto změny s dostatečnou flexibilitou reflektovat a zahrnout do výuky. Vhodné je rovněž tyto poznatky u žáků ověřovat. To lze učinit buď pouze po seznámení se s novou informací a po jejím upevnění během výuky, nebo ověřit také dosavadní znalosti (prekoncepty) ve fázi evokace, tj. před upevněním nové informace. Porovnání žákovských výkonů v jednotlivých fázích osvojování znalosti pak umožňuje učiteli jednak sledovat, jak se žák zajímá o aktuální dění ve světě, jednak ověřit, jak žák informaci z výuky začlenil do své kognitivní mapy světa. Příspěvek nabízí kartografický pohled na vymezení Jižního oceánu v mentálních mapách žáků základní a střední školy a představuje způsob zachycení geografické vizuální informace v mapě. |